Πέμπτη 19 Ιουλίου 2018

Δεν σας χαρίζουμε μια πολιτική που εισηγηθήκαμε πρώτοι


Tολμήστε κ. Τσίπρα στο επόμενό σας βίντεο να εξηγήσετε γιατί δεν δώσατε στους Έλληνες του εξωτερικού δικαίωμα ψήφου από τον τόπο διαμονής τους.


"Πληρώνουμε το κόστος της αναξιοπιστίας Τσίπρα"

Περιοδεία στην ανατολική Κρήτη ξεκίνησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος έφτασε το πρωί στο αεροδρόμιο της Σητείας με πολλούς κατοίκους να τον υποδέχονται με μαντινάδες και ευχές να γίνει σύντομα πρωθυπουργός.
Στο λιμάνι της πόλης ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας συναντήθηκε με τον σύλλογο επαγγελματιών αλιέων Σητείας και άκουσε τα προβλήματά τους, κι αμέσως μετά επισκέφθηκε το δημαρχείο όπου ενημερώθηκε από τους παραγωγικούς και τους επιστημονικούς φορείς για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Μερικά από τα θέματα που του έθεσαν ήταν η υπερφορολόγηση, η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου αλλά και οι ελλείψεις στις υποδομές Υγείας.ΕΡΤ/ΑΠΕ-ΜΠΕ



"Συμμετοχή του Προέδρου της Ν.Δ. Κ. Μητσοτάκη
σε σύσκεψη στην Ιεράπετρα
για τη λειψυδρία στην Κρήτη"


Ο πανικός τουΤσίπρα φέρνει πρόωρες εκλογές






 Η ψυχρολουσία που υπέστη η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα στο τελευταίο Eurogroup της περασμένης εβδομάδας, ανοίγει το δρόμο για πρόωρες εκλογές μέσα στον φθινόπωρο του 2018.



Δεν ήταν αναμενόμενο ότι η Γερμανία θα αντιδρούσε με τον τρόπο που αντέδρασε, μπλοκάροντας την δόση των 15 δις ευρώ, που είναι απαραίτητη για την έξοδο από τα μνημόνια και την επιστροφή σε μια μορφή κανονικότητας για την ελληνική οικονομία. Η πρόφαση του υπουργού οικονομικών Σολτς δεν ήταν ιδιαίτερα πειστική. Για 28 εκατομμύρια € δεν είναι δυνατόν να εμποδίζεται η εκταμίευση των 15 δις.



Όταν μάλιστα η αναβολή της εφαρμογής του μέτρου  του αυξημένου Φ.Π.Α. στα νησιά που πνίγονται από την μεταναστευτική κρίση, δεν ήταν καν απόφαση που έθιγε τις συστάσεις των δανειστών. Και σίγουρα δεν εμποδίζει την επίτευξη του στόχου για πρωτογενή πλεονάσματα, τουλάχιστον 3,5% του ΑΕΠ.

Είναι σαφές ότι η στάση του Βερολίνου αποτέλεσε προειδοποίηση για την Αθήνα, καθώς οι δανειστές δεν εμπιστεύονται την ελληνική κυβέρνηση και τις από δω και πέρα κυβερνητικές πολιτικές σε ότι αφορά την παροχολογία ενόψει των εκλογών, οι οποίες το αργότερο θα πραγματοποιηθούν τον Μάιο του 2019. Το πρόβλημα αξιοπιστίας που υπάρχει για την Ελλάδα και ειδικότερα για την κυβέρνηση των κύριων Τσίπρα και Καμμένου, παραμένει ισχυρό και δεν πείθει ούτε τους δανειστές ούτε τις αγορές, η εκπεφρασμένη δήλωση τους ότι προτίθενται να εφαρμόσουν κατά γράμμα τα συμφωνηθέντα. Αντίθετα, η πρόθεση της κυβέρνησης να ζητήσει κατάργηση ή έστω αναστολή στην εφαρμογή του μέτρου της περικοπής των συντάξεων έχει προκαλέσει μεγάλη, αρνητική συζήτηση μεταξύ των δανειστών.

Είναι πλέον βέβαιο ότι αν ο ΣυΡιζΑ δεν κατόρθωσει να πετύχει αναβολή γιατη μείωση των συντάξεων, δεν μπορεί να πάει σε εκλογές μετά την 1 Ιανουαρίου 2019. Κατά συνέπεια, θα υποχρεωθεί σε πρόωρες εκλογές μέσα στο 2018, αν και ο στόχος του κύριου Τσίπρα,  παραμένει ο Μάιος 2019, οπότε με τη διενέργεια τετραπλών εκλογών, θα προσπαθήσει να μπερδέψει τους ψηφοφόρους και να μειώσει την εκλογική του ήττα και στις τέσσερις κάλπες, που πρόθεση του είναι τότε να στηθούν.

Αυτό όμως είναι λίαν αβέβαιο δεδομένου ότι τόσο το θέμα των συντάξεων όσο και το θέμα των Σκοπίων θα συνεχίσουν από ότι φαίνεται να αποτελούν το κεντρικό ζήτημα που απασχολεί όλους τους έλληνες ψηφοφόρους. Υπό τις συνθήκες αυτές, ο πρωθυπουργός και οι συνεργάτες του αναζητούν τρόπους να απεμπλακούν από την πολύ δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει. Γι’ αυτό και μοιραία προετοιμάζονται από τώρα για εκλογές αιφνιδιαστικές.

Ο κίνδυνος όμως για τον κυβερνητικό συνασπισμό είναι μήπως οι πρόωρες εκλογές του φθινοπώρου αποτελέσουν ένα έμμεσο δημοψήφισμα για την κατάπτυστη συμφωνία των Πρεσπών και για τις συντάξεις, που όλοι έλληνες γνωρίζουν ότι εάν επανεκλεγούν  οι κύριοι Τσίπρας και Καμμένος θα τις κόψουν οπωσδήποτε. Γι’ αυτό, το Μαξίμου προετοιμάζεται ακόμα και για ρήξη με τους δανειστές με πρόσχημα το θέμα των συντάξεων. Όλα αυτά όμως είναι ακόμα εξαιρετικά πρόωρα, καθώς ο πρωθυπουργός δεν έχει λάβει μέχρι στιγμής τις οριστικές του αποφάσεις. Οι οποίες, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, θα εξαρτηθούν από την πορεία των διαπραγματεύσεων με τους ευρωπαίους για τις συντάξεις. 

Μέσα στα σχέδια του Μαξίμου, περιλαμβάνεται κι η συνταγματική αναθεώρηση, την οποία προωθεί ο κύριος Τσίπρας προκειμένου να προκαλέσει ευρεία συζήτηση μεταξύ των κομμάτων αλλά και τωνκοινωνικών φορέων, επιδιώκοντας ο ίδιος να υπηρετήσει την αριστερή φυσιογνωμία του,  η οποία έχει ιδιαίτερα θιγεί κατά το τελευταίο διάστημα, οπότε είναι υποχρεωμένος να εφαρμόσει αντιλαϊκές πολιτικές λιτότητας. Όμως, η συνταγματική αναθεώρηση, εκτιμάται, ότι δεν συγκινεί ευρείες λαϊκές μάζες και κατά συνέπεια η επίδραση της στη λαϊκή ψήφο θα είναι πολύ περιορισμένη.

Είναι πλέον προφανές ότι ο πρωθυπουργός κι η κυβέρνηση του βρίσκονται στριμωγμένοι με την πλάτη στον τοίχο. Γι αυτό, εκτιμάται,  πως η καλύτερη επιλογή που έχουν είναι να προχωρήσουν σε πρόωρες εκλογές το ταχύτερον δυνατόν, προκειμένου να διασώσουν ότι ακόμα σώζεται από την εκλογική δύναμη του ΣυΡιζΑ, που πολλοί φοβούνται ότι θα κινδυνεύσει με καθίζηση όσο συνεχίζεται η αβεβαιότητα για την μεταμνημονιακή πορεία της χώρας, μέσα σε συνθήκες διαρκούς λιτότητας.


Η περικοπή των συντάξεων φέρνει εκλογές;


Tο μεγάλο πρόβλημα, που απασχολεί την μεγάλη μερίδα των συνταξιούχων, η νέα περικοπή των συντάξεων τους, λόγω και της κατάργησης της "προσωπικής διαφοράς", καθίσταται το μείζον πολιτικό διακύβευμα, καθώς από την εξέλιξη του θα εξαρτηθεί κι ο χρόνος των εκλογών.
Όπως έχουμε ξαναγράψει, δύο είναι βέβαια για τις εκλογές, όποτε κι αν γίνουν, το φθινόπωρο του 2018 ή τον Μάϊο του 2019 μαζί με τις ευρωεκλογές ή, το αργότερο (και μάλλον το λιγότερο πιθανόν) μαζί με τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές στις 13 Οκτωβρίου 2019: 1. Είτε το θέλει είτε δεν το θέλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, το βέβαιο είναι ότι οι επόμενες εκλογές θα προσλάβουν χαρακτήρα δημοψηφίσματος για την Μακεδονία, κι εκεί θα εστιασθεί, ιδίως στην Βόρειο Ελλάδα, η ρητορική της αντιπολίτευσης, και 2. Κάλπες δεν μπορεί να στήσει η κυβέρνηση εφόσον έχει περικόψει εκ νέου τις συντάξεις, διότι τότε είναι περισσότερο από βέβαιο ότι θα υποστεί άνευ προηγουμένου συντριβή.
Υπό τις συνθήκες αυτές, το πιθανότερο είναι ότι θα επιδιώξει αναβολή η ματαίωση των περικοπών. Αν δεν την πετύχει, τότε είναι βέβαιο ότι θα πάμε σε εκλογές το αργότερο εντός του προσεχούς Οκτωβρίου. Αν, αντιθέτως την πετύχει, τότε θα πάμε σε εκλογές τον Μάϊο μαζί με τις ευρωεκλογές.
Αυτή την στιγμή, η εντύπωση, που εύλογα διαχέεται στην πολιτική είναι ότι ήδη υπάρχει κάποιου είδους συμφωνία του πρωθυπουργού και των συνεργατών του με τους εκπροσώπους των δανειστών για το ελάχιστον διετή αναβολή στην υποχρέωση μείωσης του συνταξιοδοτικού κόστους κατά τουλάχιστον 1% του ΑΕΠ από 1-1-19.Δεν αποκλείεται. Αλλά η εκτίμηση κι οι πληροφορίες μας συνηγορούν στην κατεύθυνση ότι οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί.
Άλλωστε κι οι ίδιοι οι δανειστές δεν έχουν την ίδια προσέγγιση στο ζήτημα, διότι κυρίως η αναβολή εφαρμογής του μέτρου θα στείλει πολύ αρνητικό μήνυμα στις αγορές. Άλλα λένε αξιωματούχοι, όπως ο Μοσκοβισί, άλλα ο Σεντένο, άλλα ο Ρέγκλινγκ. Φυσικά η απόφαση τελικά θα είναι πολιτική και μείζονα παρέμβαση θα έχει η καγκελάριος Μέρκελ. Αλλά το σίγουρο είναι ούτε κατάργηση ούτε αναβολή μπορεί να υπάρξει. Το πιθανότερο είναι μια τεχνική αναστολή εφαρμογής του μέτρου, με το επιχείρημα ότι δεν μπορούν τεχνικά οι υπηρεσίες να το επιβάλλον από 1-1-19. Αλλά και το επιχείρημα αυτό είναι αδύναμο.
Κακά τα ψέματα, κι η αντιπολίτευση δεν μπορεί να μείνει με σταυρωμένα τα χέρια. Ήδη, με την τροπολογία που κατατέθηκε κι από τη ΝΔ κι από το ΚΙΝΑΛ κι από το ΚΚΕ, ζητείται η ματαίωση της περικοπής. Αν υπάρξει αναστολή, που επί της ουσίας θα δοθεί αποκλειστικά και μόνον για να διευκολυνθούν Τσίπρας και ΣΥΡΙΖΑ εκλογικά και μόνον, τότε αυτό υπονομεύει τους κανόνες του fair play κι αποτελεί έμμεση αλλά ουσιαστική παρέμβαση των δανειστών στα εκλογικά πράγματα της χώρας, οπότε μετά κι η αντιπολίτευση να μπορεί να ισχυρισθεί αφού τα pacta non sunt servanta, δεν θα δεσμεύουν οι συμφωνίες, που είχαν γίνει και την ίδια ως κυβέρνηση. Άρα το θέμα της περικοπής η μη της "προσωπικής διαφοράς" έχει μετατραπεί εκ των πραγμάτων σε μείζον ζήτημα πολιτικής, με τεράστιες ακόμα κι εκλογικές επιπτώσεις.
Επί της ουσίας όμως, η περικοπή της λεγόμενης "προσωπικής διαφοράς", όπως αυτή προκύπτει από τον άθλιο νόμο για το ασφαλιστικό του 2016, που έχει μείνει γνωστός ως "νόμος Κατρούγκαλου", δεν μπορεί παρά να εφαρμοσθεί είτε τώρα είτε αργότερα. Διότι, αυτό που δυστυχώς πολλοί Ελληνες δεν έχουν καταλάβει είναι ότι οι συντάξεις μειώθηκαν με το νόμο Κατρούγκαλου. Μπορεί αυτό να μην το συνειδητοποίησαν οι συνταξιούχοι από τότε, γιατί με την εφαρμογή του τεχνάσματος της "¨προσωπικής διαφοράς", δεν φάνηκε στους τραπεζικούς λογαριασμούς. Αλλά από την στιγμή, που όλες οι νέες συντάξεις μετά τον Μάϊο 2016, απονέμονται χωρίς την προσωπική διαφορά, είναι προφανές ότι αργά η γρήγορα τα δικαστήρια θα υποχρεώσουν την όποια κυβέρνηση να αποκαταστήσει την αδικία, που συντελείται εις βάρος των νέων συνταξιούχων είτε καταργώντας την προσωπική διαφορά για όλους είτε αλλάζοντας το ανοσιούργηημα, που αποκαλείται "νόμος Κατρούγκαλου".

Βέβαια κάποιος θα μπορούσε να ισχυρισθεί ότι μέχρι τότε θα υπάρχουν πολιτικές εξελίξεις και θα έχουν προηγηθεί οι εκλογές. Αλλ όμως αν η χχώρα αυτή θέλει πράγματι να συνέλθει και να σοβαρευθεί, αυτό πρέπει να ξεκινήσει από την κυβέρνηση, που δεν μπορεί να προσεγγίζει, όπως σήμερα πράττει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, τόσο μείζονα ζητήματα, όπως είναι το συνταξιοδοτικό, με καθαρά κουτοπόνηρη πολιτικάντικες μεθόδους, που αποσκοπούν σε βραχυπρόθεσμα εκλογικά οφέλη κι όχι σε μια συνολική κι εις βάθος επίλυση των χρονιζόντων προβλημάτων της πατρίδας μας, που εκ των προγμάτων το ασφαλιστικό ζήτημα είναι ένα εκ των μειζόνων.